Paul van Wijngaarden en Tom Vuorinen

Paul van Wijngaarden

Paul van Wijngaarden is een ervaren projectmanager met een zeer sterk ontwikkeld associatief vermogen. Dit zorgt voor dynamiek en een zeer aansprekende vorm in de projecten die hij doet. Hij heeft veel ervaring met digitaal samenwerken en hoe je deze middelen optimaal kunt inzetten.

Tom Vuorinen

Socioloog en facilitator met een passie voor groepsdynamica. Tom heeft meer dan 15 jaar ervaring met het ontwerpen en uitvoeren van grote groepsinterventies. Gek op samenwerkingsmodellen, waarin transformatie (menselijk gedrag) en transactie (inhoudelijke verandering) met elkaar een verhouding aangaan.

Sessie

S11

Tijd

15.00 – 16.00 uur

Different approach, better results

Omschrijving

Samenwerking, verbinding, empathie, facilitatie, zelfsturing en eigen verantwoordelijkheid. Projectplan, randvoorwaarden, uitgangspunten, risico’s en maatregelen.

Het lijken 2 werelden die ver van elkaar af staan. We kiezen voor ‘Command en Control’ om verandering door te duwen. Bij complexiteit keren we naar binnen en verliezen we de verbinding met elkaar. Door aangeleerde structuren lossen we alles ‘zelf’ op en moet alles helemaal ‘af’ voordat we het delen. We doen dit sequentieel en lineair, met frustratie tot gevolg.

Wij geloven, dat het combineren van deze 2 werelden zorgt, dat je verandering kunt laten ontstaan en daarmee projecten succesvoller en met meer impact en betrokkenheid kunt realiseren. De vraag is hoe?

Paul en Tom laten jullie ervaren, aan de hand van voorbeelden en praktische oefeningen, hoe je de juiste mensen op het juiste moment voor de juiste dingen betrekt. En hoe je daarmee met een andere aanpak, betere resultaten bereikt. Je krijgt van ons effectieve hulpmiddelen aangereikt om deze manier van denken en ontwerpen ook in je eigen projecten en programma’s toe te passen.

Werkvorm

In deze sessie ga je ‘ontworpen samenwerking’ ervaren.

Deze aanpak en de onderliggende modellen komen aan bod in het verhaal dat gedeeld wordt. Om dit te kunnen internaliseren krijg je mini-opdrachten om het zelf te doorleven.

Door de interactiviteit te stimuleren door verhaal (en andersom!) ga je vanuit twee perspectieven aan de slag met de geboden inspiratie waardoor het echt wordt, en bij je blijft.